sunnuntai 15. maaliskuuta 2020

Kun vielä ehtii

Vihdoin sain aikaiseksi istahtaa alas ja ladata muutaman kuvan kameralta koneelle. Kun älypuhelinta ei omista nii kuvien ottaminen ja lataaminen on oma hommansa. Ajattelin vaan tulla vähä kertomaan kevään kuulumisia.

Helmikuun viimeisellä viikonlopulla oltiin Kalajoella. Uutena vuotena sain päähänpiston varata vuokramökin viikonlopuksi ajatuksella viettää yhteistä aikaa ja vähän myös mun synttäreitä. Mökki oli mukavan tilava ja muutenkin onnistunut valinta. Käytiin mennessä ostoksissa paikallisessa K-supermarketissa ja siinähän menikin illat mukavasti  saunoen, syöden ja pelaten. Perjantaina kävi myös mun rakas ystävä miehineen kaffella ja toi ihanan kukkakimpun mulle <3


 Lauantaina tuli sitten osa porukasta päiväseltään käymään ja käytiinkin Lokkilinnassa syömässä. Sää oli aurinkoinen, ja juuri sellainen "ei minun ulkoilukeli" mutta eipä sinne ulos ole pakko mennä. Tietyllä tavalla inhoan kaikkea normeja tai opittuja ajatusmalleja esimerkiksi siitä, että mökkiviikonloppuna pitäisi ulkoilla hirveästi. Ei ole pakko, jos ei halua. On myös ihan ok ottaa ne pitkät päiväunet sisällä juuri silloin ku aurinko on kirkkaimmillaan. Kukin tallaa tavallansa.
 Juotiin ns, synttärikahvit ja kahvin seuraa toimitti the mökkijäätelokakku absraktilla olemuksellaan.

Sunnuntaina olikin loppusiivouksen aika ja kotia päin. Olipas kyllä mukava viikonloppu, harvemmin talviaikaa tulee mökkeilyä Kalajoella.
Koska hiihtoloma viikko oli, olinkin kotikotona pitemmän jakson. Viikon aikana käytiin mm uimahallissa ja kirjastossa, vietin aikaa tädin murujen kanssa, serkkuja kävi kylässä ja ennen kaikkea yhteinen aika läheisten kanssa, ihan vaikka vaan tekemättä mitään sopi mulle oikein hyvin.
 Naistenpäivä, joka oli myös vanhempieni 40v hääpäivä ja mummoni syntymäpäivä niin käytiin lounaalla kylän pinnassa, ihasteltiin ihanaa ruusukimppua ja käytiin mummolla synttärikahvilla.



Viime tiistaina tulikin sitten kämpille ja palasin omien tuttujen rutiinien äärelle.  Perjantaina olin ensimmäistä kertaa katsomassa klassisen voimanoston suomenmestaruuskisoja, ja yllätyin miten tohkeissaan olin.  Oli aivan huippua kannustaa veljen vaimoa, joka voittikin oman sarjansa ja teki vielä suomenennätyksiäkin!
Eilen käytiin kirpparilla ja menin siskolle yökylään.  Tänään sisko toi minut kämpille ja toi mulle narsisseja pöytää koristamaan. Äsken laitoin pyykit kuivumaan ja nyt alan suunnittelemaan ensi viikkoa!


Kun vielä ehtii
Tahdon sanoa kiitos
Sanoa sen tänään
Enkä jättää huomisiin
Juha Tapio 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti